CUM FACEM PROMOVARE?
In decursul unui an calendaristic, omul obisnuit este “asaltat” de cateva zeci de mii de mesaje publicitare.Deschizi radioul sau televizorul, ai parte de publicitate; mergi pe strada, urci intr-un mijloc de transport in comun, ai parte de publicitate.Publicitatea este in tot si in toate, face parte din existenta noastra cotidiana.In aceste conditii, nu cred ca trebuie sa insistam prea mult asupra necesitatii promovarii produselor sau serviciilor comercializate de tine.
Intrebarea nu este DE CE FACEM PROMOVARE ci CUM FACEM PROMOVARE?
AIDA, Kerning, Reach, Approach, Rate Card, Media Plan, Active Customer, Share…ce va spun aceste cuvinte?Unora dintre voi, probabil nimic.Unii dintre voi, poate, le vor intui sensul.Veti fi surprinsi sa aflati ca, daca nu cunoasteti foarte bine aceste notiuni, promovarea afacerii voastre nu are cum sa produca rezultatele scontate.
Piata publicitara romaneasca este destul de tanara, economia de piata se zbate si ea sa functioneze dar deseori are sincope care amenita sa distruga si bruma de know-how acumulat cu greu de investitorii si comerciantii autohtoni.Din aceste motive, experienta unui specialist in advertising este de nepretuit pentru afacerea ta.
Deseori am intalnit comercianti care erau convinsi de faptul ca doua spoturi pe zi timp de o saptamana, doua, la radio, sunt suficiente pentru a creste spectaculos vanzarile.Ca redactor radio si tv, dupa sase ani de activitate, pot sa spun ca acest lucru nu s-a intamplat vreodata.Din contra, clientul a fost nemultumit dupa o vreme constatand ca nimic nu s-a schimbat desi “el si-a facut publicitate”, ergo nu a mai apelat la publicitate o buna bucata de vreme considerand-o ineficienta.Radioul insa a pierdut un client pentru ca nu a reusit sa-i ofere acestuia consultanta in privinta promovarii si a urmarit castigul imediat.Este ceea ce se poate chema “lose-lose situation”.
Facand promovare produselor tale “dupa ureche”, ai doua posibilitati (ambele la fel de sumbre).Fie demersul tau nu va avea rezultatul planificat , fie vei deveni victima agentilor de vanzari apartinand diferitelor Medii si vei plati dublu pentru servicii ineficiente.
Angajand un specialist in advertising sa se ocupe de promovarea afacerii tale sau a produselor si serviciilor ofertate de tine, ai doar de castigat.Un specialist iti poate face o analiza a pietei de desfacere, poate recomanda strategii de promovare pe termen scurt si lung, poate sa achizitioneze pentru tine cele mai bune spatii publicitare, la cele mai bune preturi.Ca orice domeniu economic, advertisingul are secretele si micile sale trucuri, specialistii si metodele sale.Nu cred ca vei vedea vreodata un medic chirurg turnand un covor asfaltic; atunci de ce sa nu lasi promovarea pe mana specialistilor, a celor care au facut din asta un mod de viata?
Comments are closed here.