IN „SPATELE” REVISTEI
Editorial pentru revista Business News, numarul 32.
Dintre toate întrebările pe care ni le adresează diferitele persoane pe care le intervievăm, una se face remarcată pentru frecvența cu care ne este adresată: Cine este “în spatele” acestei reviste?
Pentru că este clar, nu-i așa, în țara aceasta nimic nu e ceea ce pare. Dacă așa stă situația, atunci mă văd nevoit să “recunosc”. Sunteți pregătiți? Iată adevărul: în “spatele” acestei reviste, se află cineva, și nu o persoană ci chiar mai multe!
Un grup de persoane care acționează concertat în vederea realizării unui obiectiv asumat, cu interese specifice. Sarcinile, în cadrul grupului, sunt bine determinate: cineva se ocupă de cercetare și documentare, face sumarul, propune subiecte, caută idei pentru conținut. Altcineva se ocupă de partea de interviuri, contactare colaboratori pentru partea editorială, urmărește realizarea sumarului stabilit. Altcineva se ocupă de fotografiile necesare ilustrării articolelor, propune idei pentru copertă. Mai există o persoană care se ocupă de partea grafică, de așezarea în pagină, de design publicitar. Pe lângă toate acestea, mai trebuie vândută publicitatea din revistă, trebuie împărțite cele o mie de exemplare, trebuie făcute statistici și, când rămâne timp, și un pic de self-promo. “Istoria” se repetă lună de lună.
Iată, deci, cine se află în “spatele” revistei, acesta este adevărul “gol-golut”. L-am spus sub formă de glumă pentru că nu pot decât să zâmbesc atunci când ni se adresează întrebarea din titlu. Știu, sunteți obișnuiți ca presa să fie, în mare parte, doar o “vuvuzela” a diferitelor interese. Dar uneori (doar uneori), lucrurile chiar sunt ceea ce par. La revista pe care o țineți acum în mână muncesc câțiva oameni timp de o lună de zile. În ea se regăsesc eforturile și munca unor oameni care sunt limitați uneori – în încercarea lor de a vă oferi un produs și mai bun – doar de timp, niciodată suficient. Nu vă spun asta pentru a ne scuza, pentru a ne lăuda și nici pentru a impresiona. Vreau doar să lămuresc, atât cât se poate, mecanismul după care funcționează această revistă: oferim – contra cost – clienților noștri posibilitatea de a ajunge cu mesajul lor publicitar la dumneavoastră, cititorii. Dumneavoastră, cititorilor, vă oferim – gratuit – conținut, informatie, în speranța că veți remarca mesajul publicitar al clienților noștri. Totul ambalat într-o formă de prezentare de calitate. Este o afacere, nu suntem filantropi și nici nu ne propunem să “schimbam lumea” cu această revistă. Dar, chiar și așa, ne facem treaba într-un mod onorabil, corect, obiectiv și cât mai profesional, sperând să fim un exemplu de seriozitate și de bune practici. Însă, dacă putem face și un pic de educație (economică, civică, etc), cu atât mai bine.
Puteți să zâmbiți și să credeți că suntem naivi (ni s-a mai spus) dar noi, la Business News, credem cu tărie că trebuie să existe un loc pe piață și pentru astfel de demersuri. În acest scop, noi, oamenii din “spatele” revistei, ne punem speranța în cititori și clienți educați.
Comments are closed here.