Vand masina


Desi am avut o relatie lunga, a veni momentul sa ne despartim si sa o luam, din nou, fiecare pe drumul lui. I-as putea livra discursul cu “It’s not you, it’s me” daca asta ar face-o sa se simta mai bine si chiar ar fi, pentru prima data, si adevarat. Nu e ea de vina ci eu pentru ca, ajuns la criza barbatului de (peste) 40 de ani… mi-am dorit una mai tanara. Si, da, am deja o relatie cu alta. De inteles sunt sigur ca ar intelege pentru ca m-am purtat frumos cu ea in acesti ani, i-am dat tot ce-am avut mai bun, am dus-o in concedii peste tot si avem o istorie frumoasa impreuna.

Dar e o masina asa ca nu cred ca are sens sa port discutia asta cu ea. 

Despre ce credeati ca vorbesc? Pentru cei care nu au rabdare, datele „tehnice” pe scurt, poze la final:

De vanzare: Audi, A4, B7, 2006, 2.0 Diesel DPF

1968 cm3, 140 CP

Caroserie sedan

Transmisie fata, cutie de viteze manuala

Suspensie sport

Inchidere centralizata

Servodirectie

Faruri Bi-Xenon, adaptive

Proiectoare ceata

Navigatie RNSE

Geamuri electrice fata

Clima automatica, doua zone

Scaune incalzite fata, reglaj lombar electric

ABS/ASR/ESP/DLR

Magazie CD, SD Card

Cruise Control

6 Airbags

ISOFIX

Volan piele, comenzi pe volan

Bancheta spate fractionabila 40/60

Culoare argintiu metalizat

Cauciucuri, jante aliaj vara/tabla iarna

Senzori parcare spate

Inmatriculat. 

ITP 2022

Un singur proprietar in Romania (din dec. 2008).

302 000 km. 160 000 in Germania/150 000 in Romania + Europa.

Pret: 3 750 Euro (negociabil). Posibilitate emitere factura. 

 

Vand, deci, masina care m-a insotit o buna bucata de vreme din viata. Nu pentru ca e defecta, proasta, nu sunt samsar de masini ci pentru ca m cumparat alta, mai noua si mai potrivita pentru familia mea. Adica e mai spatioasa (ne-am marit numarul, avem chiar si pisici iar unii dintre noi – nu dau nume – duc tot sifonierul in concediu). E si mai economicoasa (nu cu mult dar imi raman bani sa mai caut vechituri pe OLX) si are tot felul de sisteme care il ajuta pe soferul ce a inceput sa imbatraneasca sa ajunga cu bine la destinatie.

Masina pe care o vand e din 2006, se afla la mine din luna decembrie 2008. Ne stim, deci, de mult. Avea cam 160 000 km atunci cand am cumparat-o din Germania, ca tot romanul. Nu a fost la o batranica ce mergea rar cu ea la piata ci la o doamna activa si singura (dat fiind faptul ca are dotari in special pentru sofer) care a umplut-o de oja si farduri. Presupun ca facea naveta pe autostrazi lungi si fara limita de viteza, genul de care noi nu o sa avem niciodata sau vom fi prea batrani ca sa mai profitam de ele. Am mai condus-o si eu in jur de 150 000 de km pe strazile din Romania si am mai scos-o la plimbare si prin Europa. A vazut Ungaria de nenumarate ori, la fel Austria si Croatia, Polonia, Italia, etc. La fel, prin tara, a facut drumuri lungi si relaxante, in principal pana in Sudul “fierbinte” din care se trage soferul.

Cum a fost condusa?

Desi par mai temperamental, la volan sunt genul de sofer care a condus si s-a condus dupa principiul “daca depasesti si te intrebi daca ai timp sa treci, mai bine sezi bland”. Ceea ce m-a dus mai lent la destinatie dar m-a dus totusi si m-a si ferit pana acum de accidente. Am permis de conducere de aproape un sfert de secol, timp in care am luat 4 amenzi: una pentru centura, doua pentru viteza (una am contestat-o si de cealalta ma fac vinovat pentru ca ma ratacisem si stateam cu ochii in GPS fara sa imi dau seama ca intrasem intr-un sat) si una pentru ca nu mi-am incuiat autoturismul cand am trecut drumul sa vorbesc cu politistul (da, cred ca sunt singurul din Romania daca nu si din lume). Nu ma laud, va zic toate astea ca sa va dati seama ce fel de sofer a avut masina si ce viata a dus in anii acestia.

Facand drumuri lungi si cu familia, am preferat de fiecare data sa o verific si sa o repar cu piese corespunzatoare, de calitate, fiindca nu am vrut sa raman pe drumuri sau sa fiu nevoit sa cheltui banii de inghetata ai copilului pe la mecanici care factureaza in euro. Nu i-am dat motorina de la “tiristi”, nici uleiuri cu colesterol de la butoi de 200 de litri si nici piese din dezmembrari.

Ce probleme a avut masina?

Nu a fost implicata in niciun accident. A avut insa multiple julituri si contuzii de la intalnirile neprevazute in parcarile din Oradea, in general cu doamne carora nu le-a ajuns drumul sau care nu s-au familiarizat inca cu sistemul metric folosit in Europa. Si nu-s misogin, e doar statistica. Doua intalniri dintre acestea au fost mai serioase, aripa stanga fata si aripa stanga spate, restul doar obisnuitele zgaraieturi si “frecari” pe spoilere. Vopsite, reparate, s-au facut altele intre timp. E o cursa pe care nu o poti castiga daca locuiesti intr-un oras aglomerat. 

La motor, suspensie, directie etc am facut eu deja reparatiile mari care v-ar putea speria si costa in viitorul apropiat: telescoape noi, rulmenti, tot ansamblul ambreiaj, arborele, reconditionat turbina, electromotorul. Pe langa astea, obisnuitele consumabile si alte subansamble mai mici a caror uzura e normala in timp: uleiuri, filtre, placute, discuri frana, baterie, macarale geamuri fata, etc. 

Ca sa ne intelegem: nu o ridic in slavi, doar v-am povestit un context. De banii acestia nu va luati un bolid cu care puteti manca asfaltul, iesi la drifturi sau puteti rula fara batai de cap inca un milion de kilometri. Are totusi varsta si kilometrii pe care ii are. Lucru pe care il inteleg si il accept chiar si eu la masina pe care am cumparat-o acum, si aceea e trecuta bine de varsta primei tinereti, adica de primii 150 000 km. Dar primiti o masina care a fost condusa decent si a fost ingrijita corespunzator. Nu “bate, nu troncane, domnu’, nu papa ulei” si nu e ramolita, chiar daca e deja o venerabila. Are suspensie sport, “sta” foarte bine in curbe si motorul “trage” bine. As zice ca mai are inca drumuri de vazut dar, evident, sunt sentimental. 

Flavius Bunoiu

Cate putin din toate. Gasesti prin trecutul meu posturi de radio, televiziune, un pic de media tiparita si cultura, branding, copywriting si relatii publice.

CITESTE SI ALTE ARTICOLE

Comments are closed here.

Flavius Bunoiu

Flavius Bunoiu

Blog mi-am facut (in 2007) la insistentele unui prieten si l-am pastrat de curiozitate si din atasamentul cu care pastrez orice alte lucruri care imi umplu inutil sertarele. Imi place sa povestesc si sa fac oamenii sa rada. Mi-am pus problema, la un moment dat, daca trebuie sa il sterg sau nu. Am ajuns la concluzia ca, asa cum este, cu bune si cu rele, este evolutia (sau involutia) mea. Lucrurile scrise aici sunt pareri personale.

Urmareste-ma:

Cele mai citite

CA SA…CE?!

3 februarie 2008

DOUA „SCURTE”

9 decembrie 2009

CANTARE PENTRU PRIETENI

6 aprilie 2011

PPx