Măi, tu ori nu vrei, ori nu poţi, ori nu ştii?


Editorial pentru revista Business News, numarul 29.

Nu fac parte dintre cei care consideră că tot ceea ce întreprind autorităţile locale reprezintă o încercare de a-şi umple propriul buzunar, fără nicio preocupare pentru binele oraşului. Această aversiune a cetăţeanului obişnuit faţă de autorităţi provine din punerea în balanţă a milioanelor de euro cheltuiţi cu rezultatul final obţinut (de o calitate cel mult mediocră, în cele mai multe cazuri).

La aceasta adăugăm ideea conform căreia orice politician/funcţionar e un hoţ neprins (idee întărită zilnic de buletinele de ştiri în care DNA mai arestează câte o “vedetă” politică) şi lipsa de profesionalism în tot ceea ce ţine de comunicarea publică. Primăria Oradea nu face nici ea excepţie de la regulă: comunică public cu dexteritatea unui elefant într-un magazin de porţelanuri.

Exemplu: zona centrală a oraşului Oradea este supusă unor ample lucrări care vor dura, după cele mai optimiste previziuni, un an. Debutul lucrărilor a însemnat străzi închise, parţial sau total, sensuri de circulaţie schimbate, transportul cu tramvaie înlocuit cu cel cu autobuze, relocări de staţii, mutări de semafoare etc. Toate acestea, peste noapte: mai precis noaptea de duminică spre luni (15/16 februarie).

Cum a pregătit municipalitatea aceste schimbări majore şi cum le-a anunţat: joi, 12 februarie, a organizat o conferinţă de presă. Totodată, a postat pe site-ul propriu o hartă cu toate schimbările, cu toate străzile din zona afectată, la rezoluţia de 640 px/480 px.

Efectul: circulaţia auto în zonă a devenit un coşmar, la fel şi transportul în comun, pietoni accidentaţi, maşini tamponate, nervi întinşi la maximum. Chiar şi la trei săptămâni după aceste schimbări majore există şoferi care încă nu ştiu exact pe unde şi cum să circule în aceste zone.

Cu siguranţă nu puteau fi înlăturate total aceste neplăceri dar, printr-o minimă campanie de informare publică, puteau fi atenuate. Idei ar fi multe; de exemplu, ce-ar fi fost dacă, măcar cu o lună înainte de tot acest deranj, s-ar fi tipărit 50.000 de pliante cu harta modificărilor de circulaţie şi cu traseele noi pentru transportul în comun? Aceste hărţi puteau fi împărţite de angajaţii care dau amenzi prin parcări, puteau fi duse la cafenelele, băncile şi firmele din zona centrală, la chioşcurile de ziare şi la cele ale regiei de transport local, puteau fi afişate în tramvaiele şi autobuzele care trec prin zonă. Costuri: sub 1.000 de euro, cu TVA cu tot, pentru pliante format A4, color, faţă-verso, hârtie de 115 grame (decente ca prezentare). Nu sunt bani? Primăria are copy center propriu, profesional, m-aş fi mulţumit şi cu o copie la “xerox”. Există soluţii pentru orice, trebuie doar căutate.

De ce nu s-a facut? Probabil e ca în bancul acela, cu ardeleni: “De putut, pot, de vrut, vreau şi de ştiut, ştiu, dar nu văd de ce atâta grabă ….”

Flavius Bunoiu

Cate putin din toate. Gasesti prin trecutul meu posturi de radio, televiziune, un pic de media tiparita si cultura, branding, copywriting si relatii publice.

CITESTE SI ALTE ARTICOLE

Comments are closed here.

Flavius Bunoiu

Flavius Bunoiu

Blog mi-am facut (in 2007) la insistentele unui prieten si l-am pastrat de curiozitate si din atasamentul cu care pastrez orice alte lucruri care imi umplu inutil sertarele. Imi place sa povestesc si sa fac oamenii sa rada. Mi-am pus problema, la un moment dat, daca trebuie sa il sterg sau nu. Am ajuns la concluzia ca, asa cum este, cu bune si cu rele, este evolutia (sau involutia) mea. Lucrurile scrise aici sunt pareri personale.

Urmareste-ma:

Cele mai citite

SISTEMUL E DE VINA

4 iunie 2015

CHEIA SUCCESULUI

4 iunie 2015

PPx